ISO (Međunarodna organizacija za standardizaciju – the International Organization for Standardization) i IEC (Međunarodna komisija za elektrotehniku – the International Electrotechnical Commission) čine specijalizovan sistem za standardizaciju širom svijeta. Državna tijela koja su članovi ISO ili IEC učestvuju u razvijanju međunarodnih standarda putem tehničkih komiteta, koji su osnovani od strane priznatih organizacija, kako bi se bavili određenim oblastima tehničkih aktivnosti. Tehnički komiteti ISO i IEC sarađuju u oblastima od zajedničkog interesa. Ostale međunarodne organizacije, vladine i nevladine, u saradnji sa ISO i IEC, takođe, učestvuju u ovim poslovima. U oblasti informacionih tehnologija, ISO i IEC osnovali su zajednički tehnički komitet, ISO/IEC JTC 1. Proizvod rada ISO organizacije su ISO standradi.
ISO standardi su strateški alati i predstavljaju smjernice za pomoć organizacijama da osiguraju da njihovo poslovanje bude što efikasnije kako bi mogli odgovoriti na najzahtjevnije izazove modernog poslovanja i kako bi lakše pristupili novom tržištu. Krajnji kupci i korisnici usluga, očekuju da će proizvod koji kupe kvalitetom odgovarati svim njihovim zahtjevima i potrebama. Iz tog razloga, samo one kompanije koje drže do kvaliteta i do zadovoljstva svojih kupaca/korisnika mogu se smatrati uspješnim organizacijama.
Nova edicija standarda imaj struktutu visokog nivoa takozvanu Aneks SL strukturu.
Aneks SL je najveća promjena koja je došla u ISO standarde (sistema menadžmenta) poslednjih godina. Aneks SL je struktura visokog nivoa (HLS) opisana u Direktivama ISO/IEC, dio 1, koja daje smjernice autorima standarda postavljanjem smjernica koje uključuju generičku strukturu zahtjeva, kao i uobičajene termine i definicije.
Aneks SL obezbjeđuje novu strukturu visokog nivoa za standarde ISO sistema menadžmenta – zamjenjuje istorijski ISO Vodič 83 i proširuje već primjenjenu osnovnu strukturu. Struktura visokog nivoa nudi konzistentniju strukturu za popularne standarde sistema menadžmenta i to može omogućiti bolju integraciju sistema menadžmenta korišćenjem dva ili više ISO standarda.
Veliki broj organizacija želi da ima sistem upravljanja koji pokriva zahtjeve kvaliteta, životne sredine i bezbjednosti informacija na osnovu standarda ISO 9001, ISO 14001 i ISO/IEC 27001 sa svakim od ovih ISO standarda zasnovanih na Aneksu SL, lakše je integrisati različite zahtjeve u jedan integrisani sistem upravljanja.
Dakle, cilj definisanja strukture visokog nivoa je da uvede identičan osnovni tekst i zajedničke termine za sisteme menadžemnte, jer će:
Nova struktura klauzula visokog nivoa (Aneks SL) obuhvata sledeće klauzule (poglavlja):
Uspostaviti ciljeve sistema i njegovih procesa, kao i resurse potrebne da se isporuči rezultat u skadu sa zahtjevima kosrisnika i politikama organizacije, indetifikuju rizici i prilike.
Primijeniti ono što je planirano.
Pratiti i mjeriti procese i rezultujuće proizvode i usluge u odnosu na planove i politike.
Preduzimati mjere za poboljšavanje performansi, ukoliko je to neophodno.
Prednosti implementacije ISO standarda su: obezbjeđivanje najvišem rukovodstvu efikasan način upravljanja procesima; određivanje uloga i odgovornosti zaposlenih širom organizacije jer se taksativno navodi ko je odgovoran za koji dio procesa, odnosno procedure; slanje pozitivne slike o imidžu kompanije i jasne poruke zaposlenima i kupcima/klijentima da rade na sebi; pospješivanje i unapređivanje procesa kroz uštedu vremena i efikasnije procese; naglašavanje nedostatka i omogućavanje njihovog lakšeg i bržeg uklanjanja kroz korektivne mjere; smanjivanje troškova kroz povećavanje efikasnosti…
Naš cilj je da pomognemo organizacijama da usaglase svoje poslovne procese sa zahtjevima ISO standarda, najbolje priznate međunarodne prakse, kako bi se što lakše izborili sa izazovima i zahtjevima sa kojima se svakodnevno suočavaju. Naši konsultanti koriste i primjenjuju bogato višegodišnje iskustvo stečeno angažovanjem na najzahtjevnijim i najsloženijim projektima u zemlji i inostranstvu, za unapređenje procesa u raznim djelatnostima i cjelokupnog poslovanja odnosno poslovne klime u zemlji i okruženju. Princip rada isomont doo, je zasnovan na PDCA ciklusu, odnosno alatu koji u četiri koraka obezbjeđuje kontinuirano unapređenje kvaliteta svih naših usluga.